al kisah best frens and sepasang kasut....

Saturday, October 07, 2006 Edit This 2 Comments »
(apakah erti sepasang kasut? apakah gunanya sepasang kasut? adakah kerana sepasang kasut membolehkan kita mendapat best fren? atau sepasang kasut itu untuk dipaki oleh sepasang kaki dan memberikan kita keyakinan semasa berjalan? atau...adakah sepasang kasut yang bertumit tinggi itu membuatkan seorang guru itu tidak terlalu pendek di kalangan pelajarnya yang sedang membesar? to me.... a pair of shoes is to boost myself confidence while walking...and a pair of high heel shoes will make me more confident standing in the classroom among my students...why...? i think most of my frens...or best frens know why i need high heel shoes....sometimes i feel like i want to wear the most weirdest (i know there's no such word) shoes to work because....i change shoes almost everyday to work...and most of my shoes are with 3 inches heels...and there are people whom i call jakun who will look at my feet as if i have 20 toes on each foot...and like nurul said...those who are jakun are the young teachers...not the old ones...but none of them are english teachers because most of the english teachers in my school graduated from overseas and the local ones are understanding and modern....biasala kan...english teachers...even my new pk is also and english teacher...she was transfered from sas...most of the times she wears high heel+shawl to school and she is 50 years old...great huh!!! and surprisingly...since i started working, i have a special fashion consultant which is my own MOM! most of my best frens know that my mom is already 64 years old....but she keep asking me to buy high heel shoes...even my 64 years old mom is not as jakun as the young people who always stare at me...she keeps telling me..." used to wear this"..."i used to wear that..." how modern she is? hmmm...i think that enuff to talk about uncivilezed people around us....
best frens....nak kena declare ke? macam george bush nak declare perang je...macam thailand nak declare pertukaran kuasa je...hehehe....well...sepasang kasut xleh memberi seorang best fren...apalagi 3/4/5 best frens....keakraban itu dtg dgn sendiri bila kita memahami, mengambil berat, berkongsi susah dan senang bersama rakan kita...xperlu nak declare...pas declare tu nak watpe? nak announce dalam paper ke? "SEPASANG SAHABAT DIISYTIHAR RAKAN KARIB" (headline KOSMO) hahahaha...pelik tul bunyi nya.....dalam hidup aku, aku ada beberapa orang kawan yang setakat hari ini x pernah lupakan aku...walaupun berjauhan dan berada di seluruh negara, namun, sume mereka x pernah putus hubungan dengan aku..malah ada yang sanggup bekorban tenaga wang ringgit semata2 kerana aku....dari jauh dan dalam keadaan sarat datang ke majlis pertunangan aku (thanks nurul) dari jauh jugak dan juga tengah sarat datang ke majlis kawin aku..(thanks bonde) x dapat datangg, dari jauh aku terima kiriman hadiah...(bagi yang x dapat datang aku tau...jarak dan masa yang jd penghalang...bukan kerana korang x ingat..tapi tetap aku terima ucapan..thanks julie+ina g....) kalau nak sebut..terlalu banyak pengorbanan dan kegembiraan yang telah kita kongsikan bersama....inilah yang di namakan best frens...x perlu declare..it comes naturally....x perlu sentiasa bersama, x perlu di depan mata...dengan kecanggihan zaman sekarang, seorang kawan x perlu kawan nya ada di depan mata untuk berkongsi kegembiraan dan kesedihan.....to all my frens...i miss u all so much...and i love u...hope our strong friendship remains forever and ever......

2 comments:

airieyna said...

pika ..terharu aku baca blog ko yg terbaru nih...hhuhuhuh...ni wat aku lagi berkobar nak jumpa kenkorang sumer...

Nobody said...

wawawa...terharu nye aku baca post ko...rindunye ngn korng sume..