Great Vacation Ever...

Monday, August 25, 2008 Edit This 2 Comments »
I had a great vacation last holiday...n i felt tat d holiday was just too short...what dia i do? lets see...
Monday : 18 August 08
At 2pm aku g pejabat lawyer…sign snp umah…after that we went to bukit tinggi, Pahang…overnite kat colmar tropicale..hehe…best…view cantik…but not as cold as 7 years ago….we had a lot of fun at d japanese village…ingat nak rent baju samurai pakaikan untuk hariz, tp hubby aku cakap xyah…takut hariz xnak pakai.. after that, we went to d rabbit park…fuh…pening tgk hariz kerjakan all d rabbits there…hehe…semua di cekaunya…mujur xde rabbit kena cekik…malam tu juz loafing around colmar…had dinner n watch live show…dance show je… bawak hariz g game room…puas la dia….balik bilik dia terus pengsan…

Tuesday :19 August
Before check out, jalan2 lagi kat colmar…macam kat france…more or less…dah la ramai foreingner jubah hitam…on d way balik..stop kat horse trail…hubby aku n hariz naik horse…hariz naik amik gambar je…my hubby la enjoy d ride…hehe….after that we continued our journey to Kuantan…bcoz d next day my hubby ada conference kat Cherating…
Wednesday : 20 August 08
Check in kat Impiana Cherating…perh…cantik gler….dapat seaview room…sementara my hubby g conference aku bwk hariz round2…mandi kat swimming pool sampai kecut..pagi dan petang..petang dgn ayah dial ah…selebihnya aku lepak kat bilik…malam g makan ikan baker…tp x sesedap ikan bakar tanjung lumpur…
Thursday : 21 August 08
B4 check out while waiting for my hubby attending his last slot, aku n hariz berendam lagi…habis muka aku kuar pimples sebab air swimming pool kotor n banyak klorin…uawawawa…around 2 pm…kitaorng balik…had our dinner kat kauntan, then terus ke KL…coz tat nite ada date dgn Julie n Bonde..hehe..memang penat…tp sebab lama gle x jumpa Julie…aku force gak hubby aku…
Perut memang dah lapar…tapi cari tempat dekat sejam baru sampai…ada masalah teknikal..biasalah…lau aku n hubby aku, sure ada masalah teknikal nak cari tempat yang serabut…hariz dah nak terlelap dah..sian dia penat sangat agaknya…hehe…akhirnya sampai jugak ke destinasi….
ooopppss..before tat…julie sampai umah aku bersama2…jeng3…pakwe dia la…yang Arif lagi bijaksana…hehe…hensemmmmm…n very shy….kontra dgn Julie…hehe…but they make a good couple…hope they make it till the end….
After having our dinner and chatting, kitaorng pun berpisah lagi…yelah…dah kul 11pm…hariz pun dah ngantuk…tp boleh lagi jerit2 panggil kakak…(panggil kat mudrikah) kelakar dgr hariz ckp tp mud cam xpaham coz hariz cakap bunyi indon daa…hehe..(bonde cakap kat blog cam berisi ckt...bukan macam...memang berisi pun...hehe)
Friday : 21 August 08
Nothing much in d morning coz my hubby g kerja…aku lepak kat umah dgn adik2 ipar aku…diaorg datang tdo kat umah..nak main dgn hariz…petang g tesco jap bwk diaorg…malam g KLCC…shopping baju raya hariz n toys…tok dia suh bli toys…baju raya dapat 1 pair jek..x sempat n brand yg aku minat xde sale…toys dapat banyak…blikan dia set basketball post yg 5 in 1 n set Thomas n frens…hehe…penuh keta nak bawak balik…ntah sempat ke x nak blikan dia bju raya sepasang dua lagi…

Saturday : 22 August 08
Sebelum balik Perlis, kitaorg ke Bilut coz cousin top bertunang…spent time kat sana sampai tgh hari…then balik Perlis…maka berakhirlah my holiday….

Now tgh fikir hujung tahun ni nak holiday kat mana pulak….any suggestions?
Now...tgk la foto2 holiday...
father & son berposing...
entah kenapa la budak ni terbaring...
nak g france x mampu...hehe..tp tempat ni view cantik
hello rabbit...i'm at d bunnytown


gayat beb...walaupun tower ni tiga tingkat je
macam kat oversea pulak....lepas hujan...tu yang sejuk tu..

2 comments:

nurul said...

wow! bestnye g holiday...hehehe..
byk gle gambo ko....n the best part is bkt tinggi cam bkn kt malaysia...view cantik gle...

aku cuti kali ni sibuk gle cari brg hubby tuk g umrah...sume dh settle, pg td aku cal die dh kt Jeddah otw g Madinah...hope everything is OKay....

nurul said...

view kt bukit tinggi cantik la...
teruja aku nk g...tp xtau la ble...

mmg sejuk ke kt sana???korang pun cam beriya2 je pakai sweater??
lau aku mesti dh menggigil kesejukan...al maklumla aku xtahan sejuk...hehehehe